sobota 31. května 2014

Protože posledních 14 dní je super :) (PL°4)

Další z článků, které píši pro sebe, protože posledních 14 dnů bylo super a chtěla bych si je pamatovat i trochu jinak než jen z poznámek v diáři :)  A pokud to nechcete číst, přečtete si alespoň pátek nebo Juwenalia, protože to je nejlepší na světě <3
Po dopsání článku :BOHA TO JE TAK DLOUHÝ!! (2 226 slov)

Protože posledních 14 dnů bylo super :)

Nemám už peníze na účtě, nemám peníze ani v peněžence, ještě jsme nezaplatila koleje za květen ani červen, denně projíždím svůj limit peněz tak o 20 zł a stejně tyto dva týdny byly spíše o utrácení a chození do klubů a barů než o tom, že bych seděla na zadku a "učila" se. Už jsem říkala, že pivo tu stojí cca 7 zł (46 kč) a že já piji KAŽDÝ DEN? A ne nějaké dvě pivečka, pff, to vůbec, já si jedu v 7... 

Všechno co se tu děje si zapisuji do Diářku. A když myslím všechno, tak všechno a protože některé věci jsou lehce nepublikovatelné, tak mám v diářku vymyšlené určité zkratky. Ale taky tam mám napsané normální věci jako do kterého klubu jsme šli a co jsme dělali. A těch 14 dní je super a mám popsané skoro všechny stránky :)

Sála a děti co mě chtějí slyšet prezentovat
Začalo to v Pondělí, kdy jsme museli s L jít prezentovat Čechy. Vůbec jsme netušila komu to budeme vykládat a zjištění, že mám mluvit Polski o České krajině středoškolákům mě docela zaskočilo, hlavně proto, že mám docela strach mluvit cizím jazykem před lidmi, pro které je ten jazyk mateřský ale nakonec jsme to nějak zvládla. Ono povídat o tom, že jsme národ Knedlíkářů a Alkoholiků milující pivo není přece tak těžké ;) Nejlepší ale bylo, když jsme řekla, že v České republice vypijeme 167 litrů piva na hlavu, což je o 100 litrů víc než v Polsku se mě jeden chlapec zeptal, zda to je na den nebo na rok. Předvídatelná otázka ale stejně mě to potěšilo :) (kdybyste nevěděli, kdo za Vás to pivo pije, tak jsme to já ;))






Středa byla super. Už  měsíce jsme mluvili o tom, že až bude hezky tak půjdeme grilovat a ten den bylo hezky, tak jsme se cestou ze školy stavili v Lidlu, koupili uhlí (dobře, kluci koupili uhlí) a jídlo (nevěděla jsem, že bílé klobásky jsou tak super :3) a vylezli před akademik na trávu a grilovali jsme. Když řikám "jsme" tak myslím sebe a 7 chlapců. Bylo to super, hodně jsme pili, diskutovali, řešili, proč se ten gril nemůže rozhořet a podobně. V noci pak přijeli hasiči do DS1 (akademik) protože tam hořelo, super zážitek :D
Pomarancz a dolní stage
Večer po dogrilování veškerého zajímavého jídla jsme byli lehce rozpití a chtěli jsme něco dělat, tak jsme se vydali do města, tentokrát jenom já a 4 chlapci (upozorňuji, že cesta z kolejí do města trvá cca 30-45 min záleží na dopravě). V Katowicích je taková ulička, které říkáme Katowická Stodolní. Prostě jedna hospoda vedle druhé a narvaná lidmi. Vybrali jsme si jednu s volným stolečkem a dali si jedno pivo. Potom jsme se zvedli a šli hledat nějaký zajímavý klub. Nakonec jsme skončili v Pomaranci, což je takový lehce větší klubík, kam mají slečny vstup zdarma a má cca dvě podlaží a hrají tam prostě normální "diskárny". 20 minut jsme se tam bavila s jednou slečnou jen proto, že jsme ji řekla, že má hezké boty a jí se líbila moje Polština :D



Pár piv co se ještě nestihlo uklidit ale už se stihlo vypít :D
Ale pátek byl ještě suprovější :)
Jen co sem se ráno vzbudila jsem věděla, že se něco děje, protože mě vzbudili zkoušení aparatury. Před akademikem se konal totiž nějaká akcička ohledně "evropské unie". Postavil se velký stan, byla tam Stage a na stolečkách byly různé vlajky (Cinzia si samozřejmě jednu musela ukrást, nevím proč mě to taky nenapadlo). Tak jsme se ve tři zvedli a s Cinzą (Italie) jsme se vydali tam. Dali si českého utopence, který nebyl tak super jak normálně, poslouchlai písničky a pak se k nám zase přidali chlapci. Nějakou dobu jsem seděli, pili různé piva, jedli různé jídlo (klobááááskyyy :3), bavili se o opilé Ukrajince, co tancovala ze starým pánem a pak se zase rozhodli, že půjdeme do města, protože přece D má narozeniny, a i když nevíme přesně který den, stejně to musíme oslavit
Nejříve jsme se vydali do České hospody. Ano v Katowicích je hospoda, která se jmenuje Hospoda, a provozuje jí jeden Český týpek. Mají Guláš, Segedín, nakládaný hermelín a podobné věci jako české pivo. Co ale nechápu je to, že prodává Langoš S MAJONÉZOU a ne k kečupem. To jsme někdy jako viděli langoš s majonézou? -_-...  Dali jsme si další pivíčka a pak jako že půjdeme hledat nějaký zajímavý klub, ve kterém jsme ještě nebyli. Vedl nás T, což je Polák s kterým se kamarádíme a grulujeme a všechno. Noo, nejdřív jsme se dostali do Endorfiny. Pokud nejste 25+ zlatokopka s sukýnkou a botičkama, tak tam nechoďte, to samé platí pokud nejste 30+ bohatý týpeček v sportovní saku nebo v košili ;) Nikdy jsme se ještě necítila tak nepříjemně v nějakém klubu jako tam, hlavně když sem si pak dala Sex on the Beach za 160 kč.. 
Díky bohu jsme pak šli někam jinam, cestou se stavili na Dworcu a koupili si McDonald na posilnění a pokračovali do Bavitta. Párkrát jsme tam již byli, tak jsme věděli co očekávat ale to, že o půl 2 v noci budeme ještě platit vstup hlavně proto, že vevnitř skoro nikdo není nás nenapadlo. Poseděli si na křesílkách hodinku a půl, poslouchali polské písničky a pak se vydali na první ranní autobus co jede dom. Od té noci se nezdravíme jinak než Naraze (což se vyslovuje tak jak píše i když popravně polski to má být Naraže- znamená to Zatím, jakožto rozloučení), protože L polština je někdy extra originální a je to super poznávací znamení :D Všisci lehce nadraní jak dogy, ale super vysmátí jsme se v půl 5 vrátili dom a šli spát. 

Skoro povedený obrázek ohńostroje :)
V sobotu jsme se pak s L šli podívat do Anfiteátru, který je asi 200 metrů od Akademiku na koncert, který byl asi na nějakou charitu? Nevím :D bylo to zajímavé,  ukončené super dlouhým ohňostrojem. Potom, protože ten večer se hrálo finále Real vs. Atletico,  jsme se stavili ještě v hospodě za klukama a dokoukali západ. Nikdy jsme neviděla D tak šťastného jako v tu chvíli, kdy padl ten druhý gol pro Real :D Ani díte před Vánoci není tak nadšené jak byl on. Byla mi nabídnuta práce od majitele té hospody, protože prý někoho potřebuje ale protože byl navátý a určitě to nemyslel vážně a hlavně proto, že za měsíc jedu dom tak jsme to nevzala. Škoda no :/

A v Pondělí jsme zase grilovali :D
Tentokrát ale ne na trávě před akademikem, ale protože hrozně pršelo tak jenom na balkoně o patro víš, než je náš pokoj. Hlavní důvod byl, že D měl narozeniny a jako prezent dostal kilo a něco mletého masa ze svíčkami s číslem 24 a muselo se to nějak sežrat, tak se dělali hamburgery. O udělal maso, nakoupila se zelenina a bulky a vylezli na balkon. Původně nás bylo jen 7 (já a 6 chlapců) ale pak přišli ještě další dva, které byli trochu nečekaní ale což :) Bylo to fajn, nažrali jsme se, já vypila JENOM 3 piva a pak jsme se vrátili k nám na pokoj, kde jsme nic nedělali. 
Já se pak vydala na spacer po deštivém lese s T, protože já mám fakt ráda déšť. Navíc mám teď takovou úchylku, že když prší a já jsme venku, sundám si boty a chodím bosa. A že pršelo jak prase! Když jsme se potom vrátili na koleje, týpeček u vrátnice asi chtěl být hrozně vtipný. Já i T totálně prolitý vodou, já alá miss mokré tričko a kdoví co ještě a on po mě chce kartu od kolejí, protože mi nevěří, že tady bydlím. Nechtěla jsem se s ním hádat, protože je nový a tak dále ale když měl T kartu i klíč, tak nás nakonec pustil. Hrozný vtipáleček :/. (ST)

Barevná bitva Juwenaliích :)
A Středa JUWENALIA <3
Juwenalia je jeden týden, co probíhal právě teď. Jsou to dny, při kterých pokaždé jsou nějaké koncerty, každý den na jiném místě, nějaké speciální akce a podobně. Něco jako majáles ale víc dní a trochu něco jako Festival ale v menším měřítku. A hlavně je to mimochodem v tom týdnu, kdy mají všichni na vysoké zkoušky, testy a musí se prostě učit ale protože jsme mladí nevybouření lidé, jakožto všisci vysokoškoláci, stejně nakonec všichni jdou pít ;)
Měli jsme super štěstí, že jeden den právě probíhal před našimi kolejemi. Jen co jsme se vrátili ze školy, vyšla jsem s Hanbyul (Korea) a Cinzią (Italie) ven a šli jsme se bavit. Nejlepší ale bylo, že byla taková barevná bitva. Prostě na jednom place bylo hrozně moc barevných pytlíků s práškem a lidi to po sobě házeli a pak byli barevní jak prasata. My se hlavní bitvy nezúčastnily ale já pak tam vběhla a ukořistila několik plných pytlíčků, které jsme na sebe s holkami vysypaly. ráno se probuila ještě nadraná a z koncovinou a to jsme měli ve škole strávit nějakých 8 hodin a především jsme psali velký koncový test z Lektoratu języka Polskiego ale prostě za ty Juwenalia to
Bylo to super a to jak na nás pak lidé koukali, teda ti co nebyli barevní bylo fajn :) Pily jsme piva, pak se k nám připojil i L, který jako nechtěl být barevný ale nakonec to taky schytal :D Josup (Korea) a v noci i holky z Gruzie. Hodně jsme pili (já 7 piv) fotili se, klábosili a super prostě :) Dostali jsme Redbull zadarmo, který jsem si chytře míchala z pivem, což byl pěkný humus a dom se dostali někdy kolem 4 hodiny, protože lilo jak z konve a byla zima. Fialovou barvu jsme z vlasů vymývala asi 10 minut ale protože jsme byla opilá, ještě druhý den jsme ji tam stejně měla. Když jsme byla opilá, chovala jsme se jak totální p*ča ale bylo mi to prominuto, i když L o tom hrozně rád mluví a připomíná mi to.. Na druhý den jsem spala jen 4 hodiny,
stálo :)

Korea, Itálie, Česko a Polsko všechno jedna barva :)


Ve čtvrtek jsme po tom velkém koncovém testu, který jsme snad zvládla, boha prosím ať jsme ho zvládla a nejsem zase nejhorší ze třídy :/ jsme zašli s L a s Radkem, což je Čech co tu dělá Českého Lektora pro Poláky, jakožto učitel chápejte ;) do Jezz clubu, kam chodíme často na jídlo (protože mají luxusní Cessar salát nebo Řecký salát) na pivo, oni se mi smáli protože jsme závislá na mobilu když jsem na WiFi a jen tak se bavili o Polácích a pomlouvali jsem :D 

Včera, což byl pátek jsme zašli s L a Cinzą do města, protože byl Český jarmark. Jak jsem už říkala, jeden týpeček tu vlastní Českou hospodu a pořádala se taková akce, kde oni prodávali české pivo a jídlo, prodávali se české knihy a podobně. Nejvtipnější ale bylo, když Poláci zpívali Nohavicu :D Prostě já vím že my Češi máme směšný přízvuk Polštiny, ale z druhé strany je to ještě vtipnější :D Jak neumí vyslovit H! :D To někdy musíte zažít, je to super vtipné :D A to hlavně když zpívají třeba písničky, co vy znáte a víte jak to má být a oni prostě ... no to musíte zažít ;)
Potom jsme se stavili v jedné hospodě, kde bylo super narváno ale dali si dvě piva, nikomu nic moc nechutnala a pak se vydali do města. Stavili se v SubWay (poprvé jsme tam byla a je to prostě jen nějaká super bageta no.. nevim, já raději Burger King :D) a pak si zašli na jedno pivečko na Katowickou Stodolní. Nakonec jsme se vydali dom a v 12 přišli na pokoj :)

Určitě jste to nepřečetli celé, já vím. Já bych to taky nečetla kdybych to sama nezažila. Určitě vám to nepřijde super, prostě normálních 14 dní. Ale za těch 14 dní jsme vypila cca 60 piv, ani nechtějte vědět, tolik je to peněz, dost se bavila, zažila mezinárodní družení, a prostě je to fajn :) A když si to tak po sobě čtu, enní to zas tak super, ale já vim, že super to bylo! :D



Tak NARAZE
A jeďte na Erasmus
nejen že dostanete peníze na chlastání
ještě potkáte kupu super lidí :)



PS: Venku je po 3 dnech docela hezky a já tu sedím a hodinu píšu tento článek. Alespoň oběd bych s mohla jít udělat..
PSS: Nemám moc fotek, mám spíše videa (jak jsme dole u kluků a D ani J nemají triko a baví se o blbostech) ale ty nikam nedám, proto ty fotky sou docela nic moc :)
PSSS: Ale kdybyste mě sledovali na Instagramu tak o něčem už budete vědět a nepřekvapilo by vás to všechno! TADY

Katowická Stodolní v Noci
 s J (Německo) a T (Polsko) před cestou do cestra 
L s Gruzií při Juwenaliích
Lehce barevné boty :) Teď jsou spíše hnědé než takhle pěkné :/
Nejlepší Cessar na světě :3


1 komentář:

  1. Já to dočetla! :D Cha! :D Je vidět, že si Erasmus užíváš na plný pecky :D To já se pěkně pilně učím jak totální trapka :D No nic :D
    Jen tak mimochodem...nominovala jsem tě do blogger tagu http://books-postcards-geocaches.blogspot.cz/2014/06/blogger-tag.html tak snad mě nezklameš a připojíš se :) Klidně formou videa. Jak chceš ;) Tak zatím! Jsem ráda, že jsi zase napsala článek :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé i nemilé komentáře :) Když budete přehnaně vulgární, příjdu k vám domů a vysypu kbelík hnoje do postele :*