úterý 8. září 2015

Nééééééé!! - Aneb došla jsme na to, že RPO bude film

Nééé, nééé nenenene né... ale ... Néééé :/. (zvedla se a došla pro knihu na poličku, sedla si  s ní zpět na židli a smutně se zadívala) Néééé :/

To je moje upřímná první reakce na to, když jsme zjistila, že RPO (Ready Player One) bude zfilmováno.  

Možná to všichni ostatní už dávno vědí, možná jste to už i řešili, ale já prostě až teď zjistila, že moje 3 nejoblíbenější kniha (1. Bartim, 2. Harry) bude zfilmovaná. A já prostě toto nepodporuji. Protože mám prostě takový ten pocit, že filmy nikdy nejsou takové, jako knihy (většinou horší, mnoohem horší a zruší totálně celou atmosféru a kulturu kolem knihy) a nedokážu si prostě představit, jak jako ve filmu bude OASIS. A jak bude vypadat vlastně všechno!

(PS: po 9 letech nové brýle :3)
Ano, to že bude RPO natáčet Steven Spielberg je pozitivní zpráva. Díky tomu se necítím až tak špatně, protože to je jeden z režisérů, který prostě něco znamená a něco umí a moc věcí neposere. No upřímně, když se mu člověk podívá jen na ČSFD do výčtu filmů, minimálně pár z nich viděl každý (Jurský park, Indiana Jones, Chyť mě, když to dokážeš, Zachraňte vojína Ryana..) a jsme si jistá, že hodně lidí má jeho filmy hodně moc rádo. Taaakže jako by to nemuselo být tak špatné. Teoreticky.. Ale prakticky to, že vidím RPO v plánovaných filmech pro rok 2017 mě stejně vadí. Prostě na truc a z principu! :D

Knihy a filmy se prostě liší. Ať už drobnými chybami a nedovysvětlením určitých věcí  (Harry), vynecháním postav (GOT)  nebo děje . No a někdy se prostě film nechá jen veeelmi volně inspirovat knihou a dovymýšlí si sám jiné děje a věci (Labyrint, Hobit, Percy Jackson) a prakticky pak se s knihou shodují jen jména postav a sem tam nějaká ta událost. A někdy je film sám o sobě takový paskvil, že samotný autor předlohy zakáže natáčet další díl (Eragon-to mne nikdy nepřestane bavit řešit :D)...

Vím ale, že hodně knihám vlastně film pomohl, ať se to knihomolům líbí nebo ne. Jeden skvělý a dokonalý příklad, který zabere vždy - Harry Potter. Nebo když jsme u YA tak třeba Hunger Games, Divergence a miliarda miliard podobný věcí, co teď frčí. Nebo díky filmu si lidi všimnou knihy a přečtou si ji. Tím se zvyšují tržby, tím autor (asi) vydělává, takže pak může napsat něco dalšího..

Když jsem vlastně u toho, dokonce i Pátá vlna bude zfilmovaná! Četla jsem to, mám to doma ale už nemám ponětí o čem to je, a když jsem viděla trailer tak mi to prostě nějak nedošlo a nespojilo se to. Buď je chyba ve mně a fakt jsem už tak moc mimo, nebo ten trailer je prostě trochu jinde než kniha. Nevim, asi si to přečtu znovu :)

Ne, přečtu si RPO znovu. A možná se stavím ještě v Levných knihách a koupim si ještě jedno vydání. Pro sichr. Protože v roce 2017 se určitě kniha bude tisknout znovu a to v Novém vydání. A pokud bude filmová obálka, tak to potěš.. RPO má sice obálku v tuto chvíli prostě divnou, ale odpovídá obsahu. 

Ale je zase super, pokud se film bude držet knihy a pokud tam opravdu ukáže celé OASIS ve své kráse, se všemi světy , loděmi z miliadry filmů, odkazy na popkulturu 80, bude to asi dobré (pokud to vyjde, bude to epický :3). Nebudu vyloženě očekávat nejhorší, počkám si ročík, než vyjde první trailer, pak se případně rozbrečím. Nebo budu ráda. Ale spíše ráda nebudu, však jak jsem řekla, prostě na truc a z principu :). 

Ale ano, skoro každý druhý film je podle knihy a většinou to nikdo neřeší. Já to většinou jako taky neřeším a jsem i ráda, že se kniha zfilmuje. Ale to prostě nemůže jít o něco, co mám tak ráda. Však tomu všichni určitě rozumíte. 

No tak dobře,
trochu jsem se nad tím zamyslela,
a možná se i těším.
       -_-           
bude to možná N.Á.Ř.E.Z.
uvidíme :)

Bůh dej, ať nikdy Stroud neprodá práva na Bartimaeuse. Amen
Ale vlastně pak by se vytisklo nové vydání a já bych si konečně mohla koupit Amulet Samarkandu!
Ale ne, to raději nebudu mít knihu, než vidět Bartima na plátně. A Nathaniela!
Nebo Džábora s Faquarlem. 
Nebo Ptolemaie ještě jednou....
Nebo Nathaniela.. 
(Kitty mě nikdy tolik netankovala)
:D


*swed*

2 komentáře:

  1. Já se náhodou na RPO film těším. Pocity z knížky mi nikdo nevezme. Ty jsou prostě jedinečné, kniha je jen jedna a nic jí nepřekoná. Ale! RPO má zoufale málo fanoušků na to, jak je to naprosto bombastická záležitost. Takže snad, třeba, jednou získá další, které si zaslouží. A my se budeme moct pyšnit tím, že jsme hrozní hipsteři, že jsme tu dokonalost odhalily dřív než Spielberg :D
    A navíc si třeba budu moct koupit další výtisk na půjčování kamarádů, protože teď mám jen jeden, drahocenný a o ten se bojím a už nejde sehnat další :D Pokud víš o nějakých magických Levných knihách, tak mi dej vědět!
    Jinak super článek! Pobavil mě :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to jsem zvědavá :D Mě to moc nevadí když jsou knihy z filmovaný, protože vím, že to nebude ono a proto se na film dívam jako na film a nic od toho neočekávám :D BTW chybí mě tvá videa :(

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé i nemilé komentáře :) Když budete přehnaně vulgární, příjdu k vám domů a vysypu kbelík hnoje do postele :*