pátek 1. listopadu 2013

Tygrovo Prokletí - Colleen Houcková

Hned na začátku řeknu větu, která ospravedlní všechny negativa knihy : Proboha, to je tak krásný obal!  Nikdy jsme neviděla nic superovějšího :3

(moje recenze nejsou jako jiné recenze, zvykněte si) 

Tygrovo Prokletí - Colleen Houcková 

Příběh se mi líbil. Je to něco jiného než všechny ty dystopie, upíři nebo andělé/démoni a hlavně to zase není Amerika. Nacházíme se v Indii, což je hezká změna. Sice hned na začátku mi bylo jasné, že tygr není jenom tygr, že pan Kadam bude velký kámoš a že Kelsey bude milovat svého tygra.

Knihu "znám" už hodně dlouho. Myslím si, že na světě je hodně málo lidí, co aktivně čtou, kteří by tuto knihu nečetli. Což je popravdě obří nevýhoda, protože o Kišanovi a Renovi jsme slyšela už tolikrát, což je tak obří spoiler, který se těžko nevnímá. A právě toto je to, co mi hned na začátku čtení hodně vadilo.

Vím, že naprostá většina slečen, je team Kišan a proto jsme se já snažila, do tohoto nezařadit. Celou dobu čtení jsme se snažila myslet na Rena, obdivovat toho modrookého tygra a nehledět na jeho bratra a na to, jak ten se chová. Při líbacích scénách jsme se nutila do úsměvu a nakonec se mi to povedlo, mám ráda Rena. Nevím ale, jestli mi to vydrží i u následujících knih, ale teď to tak opravdu je (snad). Sice ano, Kišan je zajímavější. Je Mladší a je to černý tygr! Proboha to mluví za vše ale nechci být přelétavá. Zatím (příští týden si jdu snad pro druhou knihu, tak očekávám, že se můj názor velice rychle změní..).

-SPOILER!!-
Nemůžu si ale odepřít tento odstavec : 80% knihy je super. Vyvíjí se to tak jak má, hezky to odsýpá a čte se vám krásně. Jenže.. Jakmile se Ren a Kelsey dostanou do Kiškindy hrozně mě to štvalo (sralo). Záměrně se naučím mít ráda jejich pár a Kelsey začne řešit vnitřní dilema, jestli zůstat s Renem, jestli ji nemiluje jen proto že je ředkev (PROBOHA! Každá holka si o sobě myslí, že je ředkev!!) a nakonec se rozhodne, že i když ho miluje dá mu volnost a blablabla. Moje Zmijozelské já s tím tak hrozně nesouhlasí! Když někoho miluji, tak nedělám scény, když vím, že ten druhý dokonalý mě taky miluje a prostě jsem s ním ne?! Ježíííš. Vážně jsme kvůli tomu chtěla přestat číst. Nemám ráda, když hrdinky se nechovají tak, jak bych se chovala já. Což je samozřejmě jen můj osobní problém a ostatním to může přijít eňo ňuňo.

Samozřejmě nelituji koupi této knihy. Už jenom kvůli tomu, že to má tak krásný obal. Taky je příjemné, že všechny knihy od nakladatelství CooBoo co mám doma, mají stejně výšku, takže na poličce vedle sebe jim to moc sluší. Ale nejsem z toho tak odvázaná, jak bývám. Je to milé příjemné čtení, naučíte se, jak se hindsky řekne princezna, nebo jako se nazývají nějaké Indické pokrmy. Ale pokud se i v dalších knihách bude Kelsey chovat jak blbka, co nehledí na své pocity a řeší jen nějaká vnitřní dilemata, fakt mě to naštve. 
Klady: 
+ dokonale dokonalý obal, 
+ tloušťka knihy (čím víc, tím líp)
+ tygři

Zápory: 
- vnitřní dilema Kelsey
vnitřní dilema Kelsey
vnitřní dilema Kelsey
(jednou to nestačilo napsat )



1 komentář:

  1. Naprosto s tebou súhlasím... ja som prečítala aj zvyšné dva diely, ktoré zatiaľ vyšli a musím ti povedať, že aj tam bude dosť riešiť svoje vnútorné dilemy, ale tak... keď som to prežila ja a stále sa mi tá séria páči, tak musí aj ostatným. :)
    P.S. Neviem prečo, no začínam tvoje recenzie úplne milovať. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé i nemilé komentáře :) Když budete přehnaně vulgární, příjdu k vám domů a vysypu kbelík hnoje do postele :*